Milión kusov za sedem rokov. ŠKODA 100/110
Začiatok výroby tohto nového modelu, poznačil rozsiahly požiar, ktorý vypukol v továrni a zničil značnú časť výrobných hál. Samozrejme v duchu hesla „Buduj vlasť posilníš mier“ sa všetko stihlo načas a tak koncom leta v roku 1969 mohli zákazníci uzrieť prvý model.
Škoda 100 bol modernizovaným nástupcom populárnej 1000MB, ktorá dostala nový facelift karosérie, lepší podvozok a účinnejšie brzdy. Nezabudnuteľným detailom ktorý sa však zachoval, boli trojuholníkové vyklápacie okienka, predchodca terajšej klimatizácie a zabezpečovali čerstvý vzduch v aute bez toho, aby ste po dlhšej jazde trpeli na prievan v ušiach. Model 110 ako už názov napovedá mal výkonnejší motor a boli dostupné niektoré súčasti výbavy na želanie zákazníka.
Je až neuveriteľné, že autá určené na export mali hliníkové disky kolies a dokonca stierače predných svetiel. Je otázne, či tieto luxusné vylepšenia pomohli v predaji, lebo je pravdou, že stovka nikdy nedosiahla popularitu tisícky, o ktorej fanúšikovia tvrdia, že je oveľa viac sexi a pôsobí lepším retro dojmom. Samozrejme toto sa netýka modelu 110R, ktorý je nadčasový a do dnešných čias veľmi žiadaný.
Počas siedmich rokov bolo vyrobených takmer milión kusov. Celkom pekné číslo vzhľadom na to, že na kúpu auta v tej dobe nestačilo mať dostatok peňazí, ale hlavne trpezlivosti a počkať si na svoje vysnívané auto v poradovníku. Farbu ste si tiež často vyberali nie podľa vkusu, ale v závislosti od toho, ktorá farba bola práve dostupná o niečo skôr.
Obrazy, postery a puzzle s motívom ŠKODY 110 nájdete TU >>>
Na fotenie nám poslúžil model od firmy Abrex v mierke 1:43.
Text: Rado Vrška
Foto: Peter Kniez






Škoda 100 bol modernizovaným nástupcom populárnej 1000MB, ktorá dostala nový facelift karosérie, lepší podvozok a účinnejšie brzdy. Nezabudnuteľným detailom ktorý sa však zachoval, boli trojuholníkové vyklápacie okienka, predchodca terajšej klimatizácie a zabezpečovali čerstvý vzduch v aute bez toho, aby ste po dlhšej jazde trpeli na prievan v ušiach. Model 110 ako už názov napovedá mal výkonnejší motor a boli dostupné niektoré súčasti výbavy na želanie zákazníka.
Je až neuveriteľné, že autá určené na export mali hliníkové disky kolies a dokonca stierače predných svetiel. Je otázne, či tieto luxusné vylepšenia pomohli v predaji, lebo je pravdou, že stovka nikdy nedosiahla popularitu tisícky, o ktorej fanúšikovia tvrdia, že je oveľa viac sexi a pôsobí lepším retro dojmom. Samozrejme toto sa netýka modelu 110R, ktorý je nadčasový a do dnešných čias veľmi žiadaný.
Počas siedmich rokov bolo vyrobených takmer milión kusov. Celkom pekné číslo vzhľadom na to, že na kúpu auta v tej dobe nestačilo mať dostatok peňazí, ale hlavne trpezlivosti a počkať si na svoje vysnívané auto v poradovníku. Farbu ste si tiež často vyberali nie podľa vkusu, ale v závislosti od toho, ktorá farba bola práve dostupná o niečo skôr.
Obrazy, postery a puzzle s motívom ŠKODY 110 nájdete TU >>>
Na fotenie nám poslúžil model od firmy Abrex v mierke 1:43.
Text: Rado Vrška
Foto: Peter Kniez






